Een Facebook-bedrijfspagina maken in 7 eenvoudige stappen

Als je een Facebook-bedrijfspagina hebt, kunnen mensen je merk gemakkelijker online ontdekken en ermee communiceren. Lees hier hoe je er een instelt.

Als je een bedrijf hebt, heb je een Facebook-bedrijfspagina nodig. Met 1,82 miljard dagelijkse actieve gebruikers is Facebook geen sociaal netwerk waar je omheen kunt.

Misschien is dat de reden waarom meer dan 200 miljoen bedrijven de gratis diensten van Facebook gebruiken. Dat geldt ook voor bedrijfspagina's - ja, het maken van een Facebook-pagina is een gratis manier om uw bedrijf op de markt te brengen.

Het goede nieuws is dat het maken van een Facebook-account voor een bedrijf vrij eenvoudig is en dat je waarschijnlijk al over alle componenten beschikt die je nodig hebt om aan de slag te gaan. Laten we erin duiken.

Opmerking- Er zijn veel soorten technische fouten en problemen die optreden terwijl de gebruiker zijn Facebook-account gebruikt via internet. Maar als u dezelfde fouten tegenkomt met uw Facebook-account en een goede methode wilt om deze fout op te lossen, kunt u deze rechtstreeks aan onze specialisten vragen. En zodra ze je probleem hebben opgelost, maar je bent niet tevreden met de geboden oplossing, maak je geen zorgen, we hebben ook een gratis Facebook-telefoonnummer +31-303100434, hier kun je je probleem met een beschikbare manager bespreken.

Wat is een Facebook-bedrijfspagina?

Een Facebook-pagina is een openbaar Facebook-account dat wordt gebruikt door merken, organisaties, artiesten en publieke figuren. Bedrijven gebruiken Pages om contactgegevens te delen, updates te plaatsen, inhoud te delen, evenementen en releases te promoten en – misschien wel het allerbelangrijkste – contact te leggen met hun Facebook-publiek.

Pagina's kunnen worden gekoppeld aan Facebook-advertentieaccounts en Facebook-winkels.

Een Facebook-pagina voor bedrijven maken

Voordat je je kunt aanmelden voor je Facebook-bedrijfspagina, moet je inloggen op je persoonlijke Facebook-account. Maak je geen zorgen: de informatie uit je account is niet openbaar zichtbaar op je bedrijfspagina.

Dit komt simpelweg omdat een of meer paginabeheerders elke bedrijfspagina beheren. De beheerders zijn mensen met persoonlijke Facebook -accounts. Uw account werkt als de sleutel om u toegang te geven tot uw nieuwe bedrijfspagina. Als je teamleden hebt die je helpen met je pagina, ontsluiten hun accounts ook hun specifieke rollen en mogelijkheden.

Dus, als je nog niet bent ingelogd op je account, log dan nu in en duik vervolgens in de stappen voor het maken van pagina's.

Stap 1: Aanmelden

Ga naar facebook.com/pages/create .

Voer uw bedrijfsinformatie in het paneel aan de linkerkant in. Terwijl u dit doet, wordt het paginavoorbeeld aan de rechterkant in realtime bijgewerkt.




Bron: Facebook

Gebruik voor uw paginanaam uw bedrijfsnaam of de naam waarnaar mensen waarschijnlijk zoeken wanneer ze uw bedrijf proberen te vinden.

Typ voor categorie een of twee woorden die uw bedrijf beschrijven en Facebook zal enkele opties voorstellen. U kunt maximaal drie van de suggesties kiezen.











Bron: Facebook

Vul vervolgens het veld Beschrijving in. Dit is een korte beschrijving die wordt weergegeven in zoekresultaten. Het mogen slechts een paar zinnen zijn (maximaal 255 tekens).

Als je tevreden bent met je beschrijving, klik je op Pagina maken .













Bron: Facebook

Stap 2. Foto's toevoegen

Vervolgens upload je een profiel en omslagafbeeldingen voor je Facebook-pagina. Het is belangrijk om een goede visuele eerste indruk te maken, dus kies hier verstandig. Zorg ervoor dat de foto's die u kiest, passen bij uw merk en gemakkelijk herkenbaar zijn bij uw bedrijf.

Je uploadt eerst je profielfoto. Deze afbeelding begeleidt uw bedrijfsnaam in zoekresultaten en wanneer u met gebruikers communiceert. Het verschijnt ook in de linkerbovenhoek van uw Facebook-pagina.

Als u een herkenbaar merk heeft, is het gebruik van uw logo waarschijnlijk de veiligste manier om te gaan. Als je een beroemdheid of een publiek figuur bent, werkt een foto van je gezicht als een tierelier. En als u een lokaal bedrijf bent, probeer dan een goed gefotografeerde afbeelding van uw kenmerkende aanbod. Het belangrijkste is om een potentiële volger of klant te helpen uw pagina onmiddellijk te herkennen.

Zoals we uitleggen in ons bericht over de beste afbeeldingsformaten voor alle sociale netwerken , moet je profielafbeelding 170 x 170 pixels zijn. Het wordt bijgesneden tot een cirkel, dus plaats geen kritische details in de hoeken.

Als je een geweldige foto hebt gekozen, klik je op Profielfoto toevoegen .

Nu is het tijd om je Facebook-omslagafbeelding te kiezen, de meest prominente afbeelding op je pagina.

Deze afbeelding moet de essentie van uw bedrijf weergeven en de persoonlijkheid van uw bedrijf of merk overbrengen. Facebook raadt je aan een afbeelding te kiezen van 1640 x 856 pixels.

Zodra je een geschikte afbeelding hebt geselecteerd, klik je op Omslagfoto toevoegen .
















Bron: Facebook

Nadat je de foto's hebt geüpload, kun je de knoppen in de rechterbovenhoek van het voorbeeld gebruiken om te schakelen tussen desktop- en mobiele weergaven. Gebruik deze om ervoor te zorgen dat u tevreden bent met hoe uw afbeeldingen eruitzien op beide schermen. U kunt de afbeeldingen in de linkerkolom slepen om hun positionering aan te passen.



Bron: Facebook

Als u tevreden bent met uw selecties, klikt u op Opslaan .

Ta-da! Je hebt een Facebook-bedrijfspagina, hoewel deze uiterst schaars is.

Hoewel het skelet van de Facebook-pagina voor uw bedrijf nu op zijn plaats is, heeft u natuurlijk nog veel werk te doen voordat u deze met uw publiek deelt.

Stap 3. Koppel je bedrijf aan WhatsApp (optioneel)

Nadat je op Opslaan hebt geklikt , zie je een pop-upvenster waarin je wordt gevraagd of je je bedrijf aan WhatsApp wilt koppelen. Dit is optioneel, maar je kunt wel een WhatsApp-knop aan je pagina toevoegen of mensen naar WhatsApp sturen vanuit Facebook-advertenties.



Bron: Facebook

Als u uw bedrijf aan WhatsApp wilt koppelen, klikt u op Code verzenden . Sluit anders het venster om door te gaan zonder WhatsApp te verbinden. U krijgt nog een pop-upvenster waarin u wordt gevraagd of u het zeker weet. Omdat we dit voorlopig overslaan, klikken we op Verlaten .

Stap 4: Maak uw gebruikersnaam aan

Je gebruikersnaam, ook wel je vanity-URL genoemd , is hoe je mensen vertelt waar ze je kunnen vinden op Facebook.

Uw gebruikersnaam mag maximaal 50 tekens lang zijn, maar gebruik geen extra tekens omdat het kan. U wilt dat het gemakkelijk te typen en gemakkelijk te onthouden is. Uw bedrijfsnaam of een voor de hand liggende variant ervan is een veilige gok.

Om uw gebruikersnaam aan te maken, klikt u op Gebruikersnaam maken in het paginavoorbeeld.

Voer de naam in die u wilt gebruiken. Facebook laat je weten of het beschikbaar is. Als je een groen vinkje krijgt, ben je klaar om te gaan. Klik op Gebruikersnaam maken .



Bron: Facebook

Je krijgt een bevestigingspop-up. Klik gewoon op Gereed .

Stap 5: Voeg uw bedrijfsgegevens toe

Hoewel je misschien in de verleiding komt om de details voor later achter te laten, is het belangrijk om vanaf het begin alle velden in het gedeelte Over van je Facebook-pagina in te vullen.

Omdat Facebook vaak de eerste plaats is waar een klant informatie over u opvraagt, is het belangrijk om alles te hebben. Als iemand bijvoorbeeld op zoek is naar een bedrijf dat tot 9 open is, willen ze deze informatie op je pagina bevestigen. Als ze het niet kunnen vinden, zullen ze zeker blijven zoeken totdat ze een andere, meer aanstaande plek vinden.

Gelukkig maakt Facebook dit heel eenvoudig in te vullen. Scroll gewoon naar beneden in uw paginaweergave naar de sectie met de naam Stel uw pagina in voor succes en vouw het item uit met de naam Info en voorkeuren verstrekken .



Bron: Facebook

Vul hier de juiste gegevens in, te beginnen met uw website.

Als uw bedrijf op bepaalde tijden open is voor het publiek, vul deze dan hier in. Deze informatie wordt weergegeven in zoekresultaten.

Vergeet niet het gedeelte Een actieknop toevoegen in te vullen .

De ingebouwde call-to-action-knop van Facebook maakt het heel eenvoudig om de consument te geven waar ze naar op zoek zijn en stelt hen in staat om in realtime met uw bedrijf in contact te komen.

De juiste CTA-knop moedigt bezoekers aan om meer te weten te komen over uw bedrijf, te winkelen, uw app te downloaden of een afspraak te maken.

Om uw CTA toe te voegen, klikt u op het blauwe vak met de tekst Knop toevoegen en kiest u welk soort knop u wilt.



Bron: Facebook

Als u niet al deze stappen nu wilt voltooien, kunt u ze later altijd openen. Scroll in het menu Pagina beheren aan de linkerkant naar beneden naar Pagina bewerken Informatie .

Als je op enig moment je Facebook-bedrijfspagina offline wilt halen terwijl je aan de details werkt, kun je ervoor kiezen om de publicatie van je pagina ongedaan te maken. Klik in het menu Pagina beheren op Instellingen en vervolgens op Algemeen . Klik op Paginazichtbaarheid en wijzig de status in Pagina niet gepubliceerd .



Bron: Facebook

Volg dezelfde stappen om uw pagina opnieuw te publiceren wanneer u klaar bent.

Stap 6. Maak je eerste bericht

Voordat u mensen uitnodigt om de Facebook-pagina voor uw bedrijf leuk te vinden, moet u waardevolle inhoud plaatsen. U kunt uw berichten maken of relevante inhoud delen van opinieleiders in uw branche.

Je kunt ook een specifiek type bericht maken, zoals een evenement of aanbieding. Klik gewoon op een van de opties in het vak Maken boven aan je pagina.



Bron: Facebook

Zorg ervoor dat alles wat je plaatst waarde heeft voor je bezoekers wanneer ze op je Facebook-bedrijfspagina komen, zodat ze geneigd zijn te blijven hangen.

Stap 7. Nodig een publiek uit

Je Facebook-bedrijfspagina vertegenwoordigt nu een robuuste online aanwezigheid waardoor potentiële klanten en fans zich op hun gemak voelen om met je te communiceren.

Nu moet je wat volgers krijgen!

Begin met het uitnodigen van je bestaande Facebook-vrienden om je pagina leuk te vinden. Om dit te doen, scrolt u omlaag naar de onderkant van het vak Uw pagina instellen voor succes en vouwt u het gedeelte uit met de naam Introduceer uw pagina .








Bron: Facebook

Klik op de blauwe knop Vrienden uitnodigen om een lijst met uw persoonlijke Facebook-vrienden weer te geven. Selecteer welke vrienden je wilt uitnodigen en klik vervolgens op Uitnodigingen verzenden .

Gebruik uw andere kanalen, zoals uw website en Twitter, om uw nieuwe pagina te promoten. Voeg 'volg ons'-logo's toe aan uw promotiemateriaal en e-mailhandtekening. Als u dat prettig vindt, kunt u uw klanten vragen om u ook op Facebook te beoordelen.

Neem nu contact op met de technische ondersteuning van Facebook

 

Verspil geen tijd aan het zoeken naar oplossingen op internet, forums en websites, want we hebben het beste klantenserviceteam van Nederland. Dus als je erover denkt om je probleem op te lossen met behulp van Facebook support, kun je ze bellen Facebook Nederland nummer +31-303100434. Hier krijg je de juiste begeleiding van een beschikbare begeleider zodat je jouw probleem eenvoudig kunt oplossen.

 

Comments

Popular posts from this blog

Wat zijn de eenvoudigste manieren om al je Facebook-foto's te downloaden?

Hoe een Facebook-account beveiligen en privacy beheren?

WAAROM WORDEN MIJN FACEBOOK-FOTO'S NIET VERWIJDERD?