Een Facebook-bedrijfspagina maken in 7 eenvoudige stappen
Als je een Facebook-bedrijfspagina hebt, kunnen mensen je merk gemakkelijker online ontdekken en ermee communiceren. Lees hier hoe je er een instelt.
Als je een bedrijf hebt, heb je een Facebook-bedrijfspagina
nodig. Met 1,82 miljard dagelijkse actieve gebruikers is Facebook geen sociaal
netwerk waar je omheen kunt.
Misschien is dat de reden waarom meer dan 200 miljoen bedrijven
de gratis diensten van Facebook gebruiken. Dat geldt ook voor bedrijfspagina's
- ja, het maken van een Facebook-pagina is een gratis manier om uw bedrijf op
de markt te brengen.
Het goede nieuws is dat het maken van een Facebook-account voor
een bedrijf vrij eenvoudig is en dat je waarschijnlijk al over alle componenten
beschikt die je nodig hebt om aan de slag te gaan. Laten we erin duiken.
Opmerking-
Er zijn veel soorten technische fouten en problemen die optreden terwijl de
gebruiker zijn Facebook-account gebruikt via internet. Maar als u dezelfde
fouten tegenkomt met uw Facebook-account en een goede methode wilt om deze fout
op te lossen, kunt u deze rechtstreeks aan onze specialisten vragen. En zodra
ze je probleem hebben opgelost, maar je bent niet tevreden met de geboden
oplossing, maak je geen zorgen, we hebben ook een gratis Facebook-telefoonnummer
+31-303100434, hier kun je je probleem met een beschikbare manager
bespreken.
Wat is een
Facebook-bedrijfspagina?
Een Facebook-pagina is een openbaar Facebook-account dat wordt
gebruikt door merken, organisaties, artiesten en publieke figuren. Bedrijven
gebruiken Pages om contactgegevens te delen, updates te plaatsen, inhoud te
delen, evenementen en releases te promoten en – misschien wel het
allerbelangrijkste – contact te leggen met hun Facebook-publiek.
Pagina's kunnen worden gekoppeld aan
Facebook-advertentieaccounts en Facebook-winkels.
Een
Facebook-pagina voor bedrijven maken
Voordat je je kunt aanmelden voor
je Facebook-bedrijfspagina, moet je inloggen op je persoonlijke
Facebook-account. Maak je geen zorgen: de informatie uit je account is niet
openbaar zichtbaar op je bedrijfspagina.
Dit komt simpelweg omdat een of meer
paginabeheerders elke bedrijfspagina beheren. De beheerders zijn mensen met
persoonlijke Facebook -accounts. Uw account werkt als de sleutel om u toegang
te geven tot uw nieuwe bedrijfspagina. Als je teamleden hebt die je helpen met
je pagina, ontsluiten hun accounts ook hun specifieke rollen en mogelijkheden.
Dus, als je nog niet bent ingelogd op je account, log dan nu in
en duik vervolgens in de stappen voor het maken van pagina's.
Stap 1:
Aanmelden
Ga naar facebook.com/pages/create
.
Voer uw bedrijfsinformatie in het paneel aan de linkerkant in.
Terwijl u dit doet, wordt het paginavoorbeeld aan de rechterkant in realtime
bijgewerkt.
Bron: Facebook
Gebruik voor uw paginanaam uw bedrijfsnaam of de naam waarnaar
mensen waarschijnlijk zoeken wanneer ze uw bedrijf proberen te vinden.
Typ voor categorie een of twee woorden die uw bedrijf
beschrijven en Facebook zal enkele opties voorstellen. U kunt maximaal drie van
de suggesties kiezen.
Bron: Facebook
Vul vervolgens het veld Beschrijving
in. Dit is een korte beschrijving die wordt weergegeven in
zoekresultaten. Het mogen slechts een paar zinnen zijn (maximaal 255 tekens).
Als je tevreden bent met je beschrijving, klik je op Pagina maken .
Bron: Facebook
Stap 2. Foto's
toevoegen
Vervolgens upload je een profiel en omslagafbeeldingen voor je
Facebook-pagina. Het is belangrijk om een goede visuele eerste indruk te maken,
dus kies hier verstandig. Zorg ervoor dat de foto's die u kiest, passen bij uw
merk en gemakkelijk herkenbaar zijn bij uw bedrijf.
Je uploadt eerst je profielfoto. Deze afbeelding begeleidt uw
bedrijfsnaam in zoekresultaten en wanneer u met gebruikers communiceert. Het
verschijnt ook in de linkerbovenhoek van uw Facebook-pagina.
Als u een herkenbaar merk heeft, is het gebruik van uw logo
waarschijnlijk de veiligste manier om te gaan. Als je een beroemdheid of een
publiek figuur bent, werkt een foto van je gezicht als een tierelier. En als u
een lokaal bedrijf bent, probeer dan een goed gefotografeerde afbeelding van uw
kenmerkende aanbod. Het belangrijkste is om een potentiële volger of klant te
helpen uw pagina onmiddellijk te herkennen.
Zoals we uitleggen in ons bericht over de beste afbeeldingsformaten voor alle sociale netwerken
, moet je profielafbeelding 170 x 170 pixels zijn. Het wordt
bijgesneden tot een cirkel, dus plaats geen kritische details in de hoeken.
Als je een geweldige foto hebt gekozen, klik je op Profielfoto toevoegen .
Nu is het tijd om je Facebook-omslagafbeelding te kiezen, de
meest prominente afbeelding op je pagina.
Deze afbeelding moet de essentie van uw bedrijf weergeven en de
persoonlijkheid van uw bedrijf of merk overbrengen. Facebook raadt je aan een
afbeelding te kiezen van 1640 x 856 pixels.
Zodra je een geschikte afbeelding hebt geselecteerd, klik je op Omslagfoto toevoegen .
Bron: Facebook
Nadat je de foto's hebt geüpload, kun je de knoppen in de
rechterbovenhoek van het voorbeeld gebruiken om te schakelen tussen desktop- en
mobiele weergaven. Gebruik deze om ervoor te zorgen dat u tevreden bent met hoe
uw afbeeldingen eruitzien op beide schermen. U kunt de afbeeldingen in de
linkerkolom slepen om hun positionering aan te passen.
Bron: Facebook
Als u tevreden bent met uw selecties, klikt u op Opslaan .
Ta-da! Je hebt een Facebook-bedrijfspagina, hoewel deze uiterst
schaars is.
Hoewel het skelet van de Facebook-pagina voor uw bedrijf nu op
zijn plaats is, heeft u natuurlijk nog veel werk te doen voordat u deze met uw
publiek deelt.
Stap 3. Koppel
je bedrijf aan WhatsApp (optioneel)
Nadat je op Opslaan
hebt geklikt , zie je een pop-upvenster waarin je wordt
gevraagd of je je bedrijf aan WhatsApp wilt koppelen. Dit is optioneel, maar je
kunt wel een WhatsApp-knop aan je pagina toevoegen of mensen naar WhatsApp
sturen vanuit Facebook-advertenties.
Bron: Facebook
Als u uw bedrijf aan WhatsApp wilt koppelen, klikt u op Code verzenden .
Sluit anders het venster om door te gaan zonder WhatsApp te verbinden. U krijgt
nog een pop-upvenster waarin u wordt gevraagd of u het zeker weet. Omdat we dit
voorlopig overslaan, klikken we op Verlaten
.
Stap 4: Maak uw
gebruikersnaam aan
Je gebruikersnaam, ook wel je vanity-URL genoemd ,
is hoe je mensen vertelt waar ze je kunnen vinden op Facebook.
Uw gebruikersnaam mag maximaal 50 tekens lang zijn, maar gebruik
geen extra tekens omdat het kan. U wilt dat het gemakkelijk te typen en
gemakkelijk te onthouden is. Uw bedrijfsnaam of een voor de hand liggende
variant ervan is een veilige gok.
Om uw gebruikersnaam aan te maken, klikt u op Gebruikersnaam maken in
het paginavoorbeeld.
Voer de naam in die u wilt gebruiken. Facebook laat je weten of
het beschikbaar is. Als je een groen vinkje krijgt, ben je klaar om te gaan.
Klik op
Gebruikersnaam maken .
Bron: Facebook
Je krijgt een bevestigingspop-up. Klik gewoon op Gereed .
Stap 5: Voeg uw
bedrijfsgegevens toe
Hoewel je misschien in de verleiding komt om de details voor
later achter te laten, is het belangrijk om vanaf het begin alle velden in het
gedeelte Over
van je Facebook-pagina in te vullen.
Omdat Facebook vaak de eerste plaats is waar een klant
informatie over u opvraagt, is het belangrijk om alles te hebben. Als iemand
bijvoorbeeld op zoek is naar een bedrijf dat tot 9 open is, willen ze deze
informatie op je pagina bevestigen. Als ze het niet kunnen vinden, zullen ze
zeker blijven zoeken totdat ze een andere, meer aanstaande plek vinden.
Gelukkig maakt Facebook dit heel eenvoudig in te vullen. Scroll
gewoon naar beneden in uw paginaweergave naar de sectie met de naam Stel uw pagina in voor succes en
vouw het item uit met de naam Info
en voorkeuren verstrekken .
Bron: Facebook
Vul hier de juiste gegevens in, te beginnen met uw website.
Als uw bedrijf op bepaalde tijden open is voor het publiek, vul
deze dan hier in. Deze informatie wordt weergegeven in zoekresultaten.
Vergeet niet het gedeelte Een
actieknop toevoegen in te vullen .
De ingebouwde call-to-action-knop van Facebook maakt het heel
eenvoudig om de consument te geven waar ze naar op zoek zijn en stelt hen in
staat om in realtime met uw bedrijf in contact te komen.
De juiste CTA-knop moedigt bezoekers aan om meer te weten te
komen over uw bedrijf, te winkelen, uw app te downloaden of een afspraak te
maken.
Om uw CTA toe te voegen, klikt u op het blauwe vak met de tekst Knop toevoegen en
kiest u welk soort knop u wilt.
Bron: Facebook
Als u niet al deze stappen nu wilt voltooien, kunt u ze later
altijd openen. Scroll in het menu Pagina
beheren aan de linkerkant naar beneden naar Pagina bewerken Informatie .
Als je op enig moment je Facebook-bedrijfspagina offline wilt
halen terwijl je aan de details werkt, kun je ervoor kiezen om de publicatie
van je pagina ongedaan te maken. Klik in het menu Pagina beheren op Instellingen
en vervolgens op Algemeen
. Klik op Paginazichtbaarheid
en wijzig de status in Pagina
niet gepubliceerd .
Bron: Facebook
Volg dezelfde stappen om uw pagina opnieuw te publiceren wanneer
u klaar bent.
Stap 6. Maak je
eerste bericht
Voordat u mensen uitnodigt om de Facebook-pagina voor uw bedrijf
leuk te vinden, moet u waardevolle inhoud plaatsen. U kunt uw berichten maken
of relevante inhoud delen van opinieleiders in uw branche.
Je kunt ook een specifiek type bericht maken, zoals een evenement
of aanbieding. Klik gewoon op een van de opties in het vak Maken boven
aan je pagina.
Bron: Facebook
Zorg ervoor dat alles wat je plaatst waarde heeft voor je
bezoekers wanneer ze op je Facebook-bedrijfspagina komen, zodat ze geneigd zijn
te blijven hangen.
Stap 7. Nodig
een publiek uit
Je Facebook-bedrijfspagina vertegenwoordigt nu een robuuste
online aanwezigheid waardoor potentiële klanten en fans zich op hun gemak
voelen om met je te communiceren.
Nu moet je wat volgers krijgen!
Begin met het uitnodigen van je bestaande Facebook-vrienden om
je pagina leuk te vinden. Om dit te doen, scrolt u omlaag naar de onderkant van
het vak Uw
pagina instellen voor succes en vouwt u het gedeelte uit met de
naam Introduceer
uw pagina .
Bron: Facebook
Klik op de blauwe knop Vrienden
uitnodigen om een lijst met uw persoonlijke Facebook-vrienden
weer te geven. Selecteer welke vrienden je wilt uitnodigen en klik vervolgens
op Uitnodigingen
verzenden .
Gebruik uw andere kanalen, zoals uw website en Twitter, om uw
nieuwe pagina te promoten. Voeg 'volg ons'-logo's toe aan uw promotiemateriaal
en e-mailhandtekening. Als u dat prettig vindt, kunt u uw klanten vragen om u
ook op Facebook te beoordelen.
Neem nu contact
op met de technische ondersteuning van Facebook
Verspil geen tijd aan het zoeken naar oplossingen op internet,
forums en websites, want we hebben het beste klantenserviceteam van Nederland.
Dus als je erover denkt om je probleem op te lossen met behulp van Facebook
support, kun je ze bellen Facebook
Nederland nummer +31-303100434. Hier krijg je de juiste begeleiding van
een beschikbare begeleider zodat je jouw probleem eenvoudig kunt oplossen.
Comments
Post a Comment